Skip to main content

Emergency Response Transit Lanes Program Shows Long-term Success

Emergency Response Transit Lanes Program Shows Long-term Success
By Erin McMillan

After the Temporary Emergency Transit Lane program used a quick-build approach to install over 15 miles of emergency-response transit lanes in about 18 months, we have the numbers that show its success. Here is the program evaluation summary. 

During the early months of the pandemic, with traffic at an all-time low, Muni routes saw a 15% reduction in travel time on average and as much as 50% on certain corridors. Building off this analysis, the SFMTA identified key routes that could benefit from transit lanes that would preserve those speed and reliability improvements. These transit lanes improved reliability along the entire line, improving rider experience in Muni Service Equity Strategy neighborhoods and throughout the city. This allowed us to provide more frequent and less crowded service at a time when resources were very limited.

We launched the Temporary Emergency Transit Lane (TETL) program to preserve this time savings even as traffic returned, so people making essential trips on Muni wouldn’t get stuck on slow and crowded buses. The program also helped us provide as much frequency as possible despite pandemic-related limitations on operational resources, and build up Muni’s resiliency to ensure an equitable and sustainable economic recovery.

Overall, the TETL program saw the following measurable benefits:

  • Travel times savings of up to 31%.
  • Improved reliability on lines serving 40% of all Muni riders.
  • Up to 89% of surveyed operators stated that the improvements made their jobs easier.

The TETL program helped make the last two years the fastest expansion of transit lanes in the city’s history, benefitting riders on the 1 California, 14 Mission/14R Mission Rapid, 19 Polk, 27 Bryant, 28 19th Avenue, 38 Geary/38R Geary Rapid, 43 Masonic/44 O’Shaughnessy and T Third. Moreover, all these projects benefit lines that serve neighborhoods identified by the Muni Service Equity Strategy.

With these great results early in the program’s implementation, six of the seven TETL corridors were made permanent in late 2021 and early 2022 after extensive evaluation and outreach. One corridor, the Park Presidio Lombard Temporary HOV Lanes, will continue as a longer pilot to allow for further evaluation in partnership with Caltrans.

The TETL program was a critical piece of the SFMTA’s response to the COVID-19 pandemic. Moving forward, the initial shelter-in-place travel time savings analysis used to identify corridors for TETL improvements will be used to identify additional corridors for future improvements as part of Muni Forward, the SFMTA’s ongoing transit priority program.



Published June 02, 2022 at 12:05AM
https://ift.tt/d7aUVwE

Comments

Popular posts from this blog

HEART DISEASE

HEART खमीरा मरवारीद खास Khameera marwareed khas यह खमीरा भी पहले खमीर से अधिक लाभ रखता है यह खमीरा हृदय को शक्ति देने और चित्र प्रसन्ता के लिए विशिष्ट है तुरंत लाभ दिखाता है। हृदय की कमजोरी से हृदय धड़कता हो या घबराहट रहती हो इस खमीरे  के प्रयोग से अति शीघ्र दूर हो जाती है सामान्य शरीर शारीरिक कमजोरी को दूर करने के लिए अति लाभदायक है। सेव्य मात्रा 3 ग्राम से 5 ग्राम सेवन विधि  यह खमीरा दिन में दो बार प्रात काल साईं काल आवश्यकतानुसार सेवन करें। खमीरा मुरक्कब Khameera Murakkab हृदय तथा मस्तिष्क की दुर्बलता तथा सामान्य शारीरिक दुर्बलता को दूर करता है। सेव्य मात्रा 5 ग्राम  सेवन विधि प्रातः काल दूध अथवा बिना दूध के खाएं। जवारिश आमला सादाJawarish Aamla sada यह जवारिश हृदय दौर्बलय में उपयोगी है हृदय मस्तिष्क और अमाशय को शक्ति देता है और हृदय तथा यकृत की अधिक गर्मी को दूर करती है वाष्प को रोकती और दस्तों को बंद करती है। सेव्य मात्रा 10 ग्राम  सेवन विधि यह जवारीश प्रातः काल अनाहार खाएं। जवारिश आमला अंबरी बनुस्खा कलांJawarish aamla ambari banuskha Kalan यह जवारिश हृदय की

हमदर्द तथा औषधि निर्माण

Humdard aur oshdhi nirmad                              हमदर्द तथा औषधि निर्माण तिब्बे यूनानी औषधियों के विशाल भंडारों से मालामाला है। एक समय था जब केवल जड़ी बूटियों से चिकित्सा की जाती थी । यह तिब्ब का प्रारंभिक युग कहा जाता है। धीरे धीरे चिकित्सा का चलन मुरक्कबात की ओर आया।आरम्भ मै जोशांदे आदि के  रूप में और फिर अनेक शरबतों माजूनों तथा जवारिशों आदि के रूप में नियमानुसार फार्मूले के मुरक्कबात तैयार होने लगे। अरब चिकित्सकों तथा अन्वेषकों ने इसकी सेवा का पूरा पूरा कार्य किया। भारतीय चिकित्सकों ने जी भी इस विषय में अपना योगदान देने में कमी नहीं की और इस प्रकार यह हाल हो गया कि यूनानी मुरक्कबात का का भंडार गिनती की सीमा से बाहर दिखाई देने लगा। www.gharelunushke.blogspot.com यह बात यद्यपि तिब्ब की उन्नति की प्रतीक बनी परंतु इस विशाल भंडार में शीत तथा शुष्क भी सम्मिलित हो गए। इसलिए अनिवार्य था कि अति कुशलता पूर्वक सुरक्षा सहित यूनानी औषधि निर्माण के जीवन के लिए प्रयत्न किया जाए। इस प्रयत्न को ठीक रेखाओं पर सफलतापूर्वक चलाने के लिए सबसे प्रथम बात यह यूनानी औषधियां इस महान भ

Update: Car Free Market Street and FAQ

Update: Car Free Market Street and FAQ By Phillip Pierce As you may have already heard (or read in our  previous blog post ), starting on Wednesday, January 29 some of the busiest sections of Market Street are going “Car Free” to increase safety and improve Muni. That means no private vehicles will be allowed to travel along Market Street eastbound from 10th to Main or westbound from Steuart to Van Ness. Traffic will still be able to cross Market, but there will be no turns onto the street in the car-free area.   Our crews are hard at work getting the street prepared and have already installed signs that will be unveiled on January 29th. In addition, we’ve created new pedestrian safety zones, added new loading zones and are extending the Muni lanes down Market Street.  Crews installed signs alongside streets in preparation for the changes on January 29. Most signs were put up and will be covered up (or “bagged”) until next week when the car-free Market begins.  Red Muni lanes ge